Dersin Adı | Parçacık Fiziğine Giriş II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 402 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Temel parçacıkları ve bu parçacıkların etkileşmelerini öğrenerek doğanın işleyişini en temel düzeyde anlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kuark ve leptonların zayıf etkileşmesi, nötrinolar ve salınımları, CP ihlali ve hadronların zayıf etkileşmesi, elektro-zayıf birleşmesi, Higgs bozonu, standart model ve ötesi gibi konular tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Zayıf etkileşme | Chap. 11 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 285-298. |
2 | Zayıf etkileşme ve leptonların zayıf etkileşmesi | Chap. 11 ve 12 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 298-318. |
3 | Leptonların zayıf etkileşmesi | Chap. 12 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 319-329. |
4 | Nötrinolar ve nötrino salınımları | Chap. 13 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 329-350. |
5 | Nötrinolar, nötrino salınımları ve CP ihlali | Chap.13 ve 14 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 351-367. |
6 | CP ihlali ve zayıf hadronik etkileşmeler | Chap. 14 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 368-383. |
7 | CP ihlali ve zayıf hadronik etkileşmeler | Chap. 14 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 384-401. |
8 | Elektro-zayıf birleşmesi | Chap. 15 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 402-415. |
9 | Elektro-zayıf birleşmesi | Chap. 15 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 415-426. |
10 | Standart modelin doğruluğunu gösteren olgular | Chap. 16 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 428-442. |
11 | Standart modelin doğruluğunu gösteren olgular | Chap. 16 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 442-460. |
12 | Higgs bozonu | Chap. 17 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 460-476. |
13 | Higgs bozonu | Chap. 17 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 477-493. |
14 | Standart model ve ötesi | Chap. 18 in Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, 494-510. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mark Thomson, ”Modern Particle Physics”, Cambridge University Press, 2013. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | B.R. Martin and G. Shaw, Particle Physics, (3rd ed.) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 1 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | X | ||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | X | ||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest